Kontakta en säljare direkt 048015940

Så funkar det

Frågor och svar (FAQ)

Här hittar du allt du behöver veta för att kunna beställa från oss på Runelandhs. Detta är våra försäljningsvillkor.

Vi riktar oss i första hand till företag och organisationer och därför är alla priser presenterade exklusive moms. Vill du som privatperson beställa av oss är du naturligtvis välkommen att kontakta någon av våra säljare eller beställa här via hemsidan.

För att uppdatera dina uppgifter eller ändra lösenord kan du logga in på Mina sidor.

Om det är något du är osäker på så kan du alltid kontakta oss.

 

.

Hur beställer jag?

Beställning

Du kan nå oss och beställa via telefon, runelandhs.se, mail, fax eller brev. På runelandhs.se hittar du hela vårt sortiment, våra priser och våra senaste nyheter.

På runelandhs.se hjälper vi dig också via vår chatt.

Telefon

E-post

Adress

Runelandhs Försäljnings AB
Flygplatsvägen 22
392 41 Kalmar

Boxadress

Runelandhs Försäljnings AB
Box 842
391 28 KALMAR
 

 

.

Vad händer när jag gör en beställning?

Bekräftelse

När du lägger en beställning hos oss får du alltid en bekräftelse från oss via mail inom en arbetsdag, där ser du beräknad leveranstid för din order och kontaktuppgifter till just din säljare. Kom ihåg att dubbelkolla så att alla uppgifter stämmer.

Kreditbedömning

Vi gör alltid en kreditbedömning innan vi godkänner din order. Godkänns den inte kontaktar vi dig och du har då möjlighet att betala i förskott.

 

.

Hur betalar jag och vad kostar det?

Pris

Våra priser visas alltid exklusive moms.

Frakt

Frakt (visas i kundkorgen) inklusive eventuella emballagekostnader tillkommer. Våra fraktpriser gäller inom Sverige. Minimipriset på frakten är 195:-. För frakter utanför Sveriges gränser vänligen kontakta någon av våra säljare.

Betalningssätt

Hos oss kan du betala via faktura eller i förskott.

Faktura

Vid faktura gäller 30 dagar netto. Levererade varor förblir Runelandhs egendom tills full likvid erlagts. Försäljningsvillkor enligt branschrekommendationerna i NL-09.

Dröjsmålsränta

Dröjsmålsräntan är enligt räntelagen 1975:635, gällande referensränta med tillägg av 8 procentenheter.

 

.

När får jag min vara och hur?

Leveranstid

De flesta av våra varor skickas inom 2-4 arbetsdagar och produkter märkta med snabbleverans levereras från oss redan dagen efter. Vissa artiklar tillverkas efter beställning och i dessa fall kan leveranstiden överstiga 10 arbetsdagar. Våra leveranstider gäller för leveranser inom Sverige. För leveranser utanför Sverige vänligen kontakta någon av våra säljare.

Vid användade av DHLs tilläggstjänster eller större beställningar kan leveranstiden påverkas. Detsamma gäller leverans till udda orter och Norrland.

För vidare information angående leveranstider, kontakta någon av Runelandhs kompetenta säljare på 0480-159 40.

Alla leveranstider förutsätter att innevarande dag räknas bort.

Leverans

Vi levererar varje produkt så fort det går, vilket gör att din order kan delas upp i flera leveranser.

Vi använder oss av DHL för att se till att dina varor kommer tryggt fram till dig i tid. Leverans sker vardagar mellan 07.00-17.00. Leveransen sker till gatuplan, men självklart kan vi hjälpa dig med inbärning. Kontakta någon av våra säljare eller ange detta i din beställning, så hjälper vi till med detta mot en avgift.

Vi tillämpar allmänna leveransbestämmelser enligt branschrekommendationerna i Nordiskt Speditörförbunds Allmäna Bestämmelser, NSAB 2000.

Om du har ett eget transportavtal med DHL, Schenker, DSV eller någon annan transportör som du vill använda istället, så anger du det på din beställning.

 

 

.

Vad ska jag tänka på när jag tar emot min beställning?

Kontrollera alltid ditt gods

Vid mottagande av leverans måste eventuella synliga skador på gods eller emballage noteras på fraktsedel eller i handskanner innan leveransen kvitteras. Synliga och dolda skador måste anmälas till Runelandhs inom sju dagar från mottagandet med uppvisande av bilder på gods samt emballage. Runelandhs frånsäger sig allt ansvar för leveransfel om ovanstående kriterier ej är uppfyllda.

.

Vart vänder jag mig om något inte går som det ska?

Transportskador

Synliga transportskador måste noteras DIREKT på chaufförens handskanner. Synliga OCH dolda transportskador måste anmälas till Runelandhs inom sju dagar. Ta kontakt via telefon, 0480-159 40 alternativt e-post; support@runelandhs.se

Garantier 

Våra produkter har alltid minst ett års garanti för funktions- och tillverkningsfel. Garantin gäller normal användning inom de maxgränser som gäller för produkten, t.ex. lyftkapacitet. Vissa produkter har längre garantitid, detta är då angivet vid respektive produkt.

Öppet köp

Kontakta alltid Runelandhs vid en retur eller reklamation så hjälper vi dig vidare. Enklast görs detta via e-post på support@runelandhs.se
Vi tillämpar 30 dagars full returrätt på våra standardprodukter, d.v.s alla produkter som inte är anpassade efter kundens önskemål vad gäller mått och färg. Detta förutsätter fullgott emballage och oanvänd produkt. Kunden står för fraktkostnaden om retur sker på eget initiativ. 

.

Vad mer bör jag veta?  

Ansvarsbegränsning          

Runelandhs ansvarar inte för så kallade indirekta skador, som t.ex. inkomstbortfall, fördyrande kostnader eller skador på annat än de levererade varorna.

Reservationer

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel, såsom pris eller annan information. På grund av trycktekniska orsaker kan det även vara svårt att ange exakta färgnyanser på produkterna i katalogen.

Vi förbehåller oss rätten till pris- och konstruktionsändringar, samt felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll.

Leveransförseningar

Vid leveransförseningar har du som kund möjlighet att makulera ordern. Eventuellt inkomstbortfall i samband med försening ersätts inte.

Rabatter och erbjudanden

Vi har kontinuerligt pågående produktkampanjer och andra erbjudanden. Dessa kampanjer och erbjudanden gäller var för sig. Vid eventuella rabatt- eller kampanjkoder kan dessa utnyttjas på vårt standardsortiment och ordinarie priser.